Dieta DashFit

Sprawdź inne diety

Dieta DashFit

DashFitDieta pomocna w leczeniu i zapobieganiu nadciśnienia tętniczego (ang. Dietary Approaches to Stop Hypertension) – powstała w latach 90 w wyniku badań wspieranych przez Narodowy Instytut Chorób Serca, Płuc i Układu Krwiotwórczego (National Heart, Lung and Blood Institiute, NHLBI), który jest organem Narodowego Instytutu Zdrowia w Stanach Zjednoczonych. Obecnie uznana za jedną z najzdrowszych diet świata (obok diety śródziemnomorskiej). Rekomendowana m. in., przez: Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego oraz Europejskie Towarzystwo Kardiologiczne.

Liczba posiłków: 5 posiłków w ciągu dnia: śniadanie, drugie śniadanie, podwieczorek, obiad, kolacja.

Dostępne kaloryczności: 1000, 1200, 1500, 1800, 2000, 2500 kcal

Cena zestawu próbnego już od: 43 zł (sprawdź szczegółowy cennik)

Jak w praktyce wygląda dieta DashFit?

W diecie zrezygnowaliśmy w 100% z dosalania potraw i zastąpiliśmy sól- dodatkiem ziół i przypraw. Posiłki przygotowujemy bez dodatku cukru. Dieta składa się z dużej ilości warzyw i owoców, pełnoziarnistych produktów zbożowych, niskotłuszczowych produktów mlecznych, chudego mięsa oraz ryb.

Jakie są korzyści diety DashFit?

  • obniża oraz pomaga zapobiegać rozwojowi nadciśnienia tętniczego
  • sprzyja poprawie zaburzeń lipidowych (przy zwiększonym stężeniu cholesterolu całkowitego i „złego” cholesterolu LDL we krwi, hipercholesterolemii, hiperlipidemii)
  • zmniejsza ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych (dla osób z czynnikami ryzyka chorób sercowo-naczyniowych: nadwaga/otyłość, cukrzyca, mała aktywność fizyczna, palenie tytoniu)
  • zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2
  • sprzyja wydłużeniu życia
  • daje korzyści zdrowotne już po 2 tygodniach stosowania.

W przypadku diety DashFit nie ma możliwości wykluczenia składników

Aktualne menu

Sprawdź menu na cały tydzień