Blog

Jak nie znudzić się nową dietą?

Jak nie znudzić się nową dietą

Jak nie znudzić się nową dietą? Większość ludzi nie przechodzi na dietę, ponieważ jest to zabawne lub inspirujące – najczęściej jest ona podobna do tortur dla wielu osób. Jednak w rzeczywistości wcale nie musi tak być! Sekret tkwi w tym, by zdrowe odżywianie stało się stałym elementem stylu życia, a nie restrykcyjną dietą. Jak tego dokonać? Pomóc w tym może odpowiednio dobrany do potrzeb catering dietetyczny i trzymanie się kilku bardzo prostych (i przyjemnych) zasad.

Liczby to nie dieta

Problem z dietami w klasycznym ujęciu i tym, dlaczego zazwyczaj „nie działają”, jest taki, że trudno się ich trzymać. Mogą być naprawdę wyczerpujące, a po kilku dniach trzymania się wytycznych nie ma się już siły na notoryczne liczenie kalorii. Naukowcy przebadali mnóstwo diet, a badania pokazują, że:

  • większość osób na nowej, restrykcyjnej diecie straci 5–10% masy ciała w ciągu pierwszych 6 miesięcy;
  • w ciągu 4-5 lat nawet dwie trzecie z tych osób wróci do pierwotnej wagi lub będzie ważyło znacznie więcej;
  • powtarzająca się utrata i przybieranie na wadze wiąże się z chorobami układu krążenia, udarem, cukrzycą i zaburzeniami funkcji odpornościowych.

Eksperci twierdzą, że zamiast odchudzania się, najlepszym wyborem jest umiarkowane jedzenie i ćwiczenia. Skoncentrowanie się na spożyciu bardziej świeżych, zdrowych produktów pełnowartościowych oraz wyeliminowanie tłustej, słodkiej i przetworzonej żywności jest kluczem do zdrowia, prawdopodobnej utraty wagi i lepszego samopoczucia. Decydując się na dietę pudełkową można spełnić wszystkie te warunki!

Najważniejsze zasady tworzenia diety, która zmieni się w nawyk

  1. Zamiast restrykcji – wybór

Dieta powinna polegać na dokonywaniu zdrowych wyborów i ograniczaniu żywności według własnego uznania. Nie ma absolutnie potrzeby głodowania, w rzeczywistości jest to szkodliwe i tak może spowolnić metabolizm. Jeśli od początku będzie się dla siebie zbyt surowym, nie będzie się w stanie utrzymać nawyków żywieniowych. Warto wybierać taką zdrową żywność, którą lubi się jeść. Takie smakołyki obejmują np.:

  • wędzonego łososia,
  • oliwki,
  • jogurt grecki,
  • suszone pomidory,
  • awokado,

  1. Reguła 90:10

To bardzo prosta zasada, w której 90% obejmuje zdrowe pożywienie, a 10% jest jedzeniem dla przyjemności. Oznacza to, że jeśli podczas spotkania z przyjaciółmi wszyscy jedzą lody, to nie trzeba odwracać wzroku, „by nie kusiło”, a można ze spokojnym sumieniem zjeść swoją porcję pyszności. Warto, aby te 10% zawsze było wykorzystywane społecznie, a nie należy go zużywać na podjadaniu chipsów podczas samotnego oglądania ulubionego serialu, ponieważ są to nawyki, które trzeba przełamać.

  1. Nowe składniki

Warto podjąć wyzwanie, aby co tydzień gotować z jednym nieznanym produktem. Spożywanie różnorodnej naturalnej żywności ze wszystkich grup dostarcza szerokiego spektrum składników odżywczych i fitochemikaliów, które zapewniają zdrowie, energię i szczęście. Ponadto złożona dieta jest doskonała dla przyspieszenia pracy układu trawiennego. Dobrym pomysłem jest eksperymentowanie z cateringiem dietetycznym, aby w końcu wybrać taki typ diety, który będzie idealnie dopasowany do gustu i potrzeb.