Blog

Jak uniknąć efektu jo-jo?

By 14 kwietnia 2021No Comments
Jak uniknąć efektu jo-jo

Jak uniknąć efektu jo-jo? Każdy, kto próbował schudnąć, wie, jakie to trudne. Jednak najbardziej wymagającą częścią uzyskania odpowiedniej sylwetki jest kontrolowanie wagi i utrzymanie jej na właściwym poziomie. Gdy dieta jest tylko chwilową zmianą i nie łączy się ona z innymi elementami trybu życia, może pojawić się efekt jo-jo. Jest to niezwykle frustrujący i dołujący moment, gdy po okresie wyrzeczeń nie zostaje żaden ślad. Jak tego uniknąć?

Jak uniknąć efektu jo-jo? Nie popadaj w skrajności

Badania jasno wykazały, że najlepsza długoterminowa dieta pudełkowa to taka, na której można „wytrzymać”. Przeważnie jest ona najbliższa temu, co jadło się przed procesem odchudzania. Jeśli próbuje się przyjąć dietę, która eliminuje mnóstwo produktów, które dotychczas były spożywane każdego dnia, to nic dziwnego, że można stracić do niej zapał, a nawet zniechęcić się do podjęcia kolejnych prób odchudzania.

Jak uniknąć efektu jo-jo? Dobry, odchudzający catering dietetyczny, to taki, który zapewni ujemny bilans kaloryczny, a jednocześnie będzie pełen witamin, minerałów i smacznych przekąsek. Dzięki temu organizm będzie miał szansę wykorzystać zbędną tkankę tłuszczową, a jednocześnie nie będzie czuł się jak na torturach.

Wprowadzaj małe zmiany, które mają największe znaczenie

Zamiast dokonywać ekstremalnych zmian w swojej obecnej diecie, warto dokonać niewielkich modyfikacji, skupiając się tylko na kilku produktach. Dla przykładu mogą one dotyczyć:

  • słodyczy,
  • solonych przekąsek,
  • podjadania wieczorami,
  • przejadania się,
  • małej ilości warzyw,
  • słodkich napojów,
  • niewystarczającej ilości wody.

Jak uniknąć efektu jo-jo? Można zacząć od zrezygnowania z cukru do herbaty, częściej wybrać posiłki wegańskie lub zawsze mieć przy sobie kubek z wodą zamiast gazowanego napoju. Jeśli istnieje wiele zmian, które można wprowadzić, lepiej nadać priorytet tym, które są najłatwiejsze do osiągnięcia lub które przyniosą największą różnicę. Dzięki małym nowościom łatwiej zapanować nad dietą i z biegiem czasu wprowadzać coraz odważniejsze urozmaicenia.

Zmień sposób myślenia o diecie

Koncepcja „przejścia na dietę” sugeruje, że pewnego dnia się z niej zrezygnuje. Słowo „dieta” zaczęło być kojarzone z utratą wagi, kiedy tak naprawdę jest tym wszystkim, co się je. Legenda głosi, że istnieją osoby, które mogą jeść nieograniczone ilości słodyczy i nie tyć, jednak w rzeczywistości nie jest to osiągalne dla „zwykłego śmiertelnika”. Zdrowa dieta nie powinna być odskocznią, a stałą, lubianą i potrzebną częścią codziennego życia.

Dobra wiadomość jest taka, że decydując się na zdrowy catering dietetyczny, nie traci się możliwości zjedzenia słodyczy czy słonych przekąsek. Jeśli dieta jest dobrze zbilansowana, to można jeść absolutnie wszystko (oczywiście w racjonalnych ilościach)!

Nie bój się eksperymentować

Nie ma jednego podejścia do kontroli wagi, które będzie odpowiadać każdemu. Rozumiejąc kluczowe zasady żywieniowe i te dotyczące stylu życia, można wybierać spośród wielu opcji diety pudełkowej. Dla jednej osoby dobrym rozwiązaniem będzie jadłospis oparty na warzywach, dla innych unikanie przetworzonej żywności, wystarczająco dużo snu i ćwiczeń. Dzięki szukaniu najlepszego sposobu dla siebie możliwe jest uniknięcie efektu jo-jo i wprowadzenie zdrowej diety na stałe.